Dames 1 wint het staartduel met Havana

Afgelopen zondagmorgen speelde dames 1 in sporthal Triangel in Lent tegen het Nijmeegse Havana. Beide ploegen stonden met 6 punten onderaan, maar het doelsaldo van Holten was aanzienlijk beter. Aangezien dames 2 van Holten tegelijkertijd moest spelen, werd de dames 1 selectie dit keer aangevuld met 4 talentvolle jeugdspeelsters en twee geroutineerde speelsters uit het recreantenteam. Ook de Nijverdalse Michaëla Spoor was na zeer lange afwezigheid weer present in de Holtense hoofdmacht.

Na een stroef begin, kwamen de Holtense handbaldames steeds beter in de wedstrijd. Jeugdkeepster Femke Nikkels hield vooral in die fase veel ballen tegen. Halverwege de eerste helft stond er een gelijke stand op het scorebord 7-7. Evenals in de thuiswedstrijd tegen Havana had ook in de uitwedstrijd in Lent Mare Visser het vizier op scherp staan. Zeven minuten voor de pauze was de stand 7-9, waarbij Mare Visser al 5 keer gescoord had. Door wat slordigheden aan Holtense kant ging Havana met een minieme voorsprong (13-12) rusten.

Na de pauze liet Holten zien dat ze duidelijk beter waren dan Havana. Veelvuldig werd er gescoord uit snel uitgevoerde breaks, waarbij o.a. Anita Bieleman, Karlijn, Jolanda Karsten, Merel Keijzer en Anne Rechterschot zich duidelijk lieten gelden. Ook cirkelspeelster Gitta Bekkernens was de Nijmeegse verdedigsters letterlijk en figuurlijk de baas. Tien minuten voor tijd was de wedstrijd bij de stand 22-28 dan ook volledig beslist. Niet alleen op het veld maar ook op de tribune had Holten duidelijk de overhand. Uiteindelijk bepaalde Karlijn de eindstand op 26-33.

Deze zeer verdiende Holtense zege betekende dat Havana “vaster” op de laatste plaats komt te staan. Met nog 2 wedstrijden te spelen zijn echter de kampioen en degradanten in de eerste klasse zeker nog niet bekend. Komende zaterdagavond 1 april om 19:50 uur speelt Holten in sporthal 't Mossink tegen CVO uit Vaassen, dat op de derde plaats staat. Holten wil echter de voorsprong op Havana uitbouwen, zodat Holten zeker niet laatste wordt.

Scores Holten: Mare Visser 11, Karlijn 8, Gitta Bekkernens en Merel Keijzer beide 3, Anita Bieleman, Ilse Klaasses en Anne Rechterschot allen 2, Jolanda Karsten en Michaëla Spoor beide 1