Dames 1 verliest doelpuntrijke handbalderby tegen ABS

Afgelopen zaterdagavond ontvingen de Holtense handbaldames in sporthal 't Mossink het op de ranglijst hogergeplaatste ABS uit Bathmen. Het publiek op de goed gevulde tribunes zag ABS prima van start gaan. Na 7 minuten was de stand al 0-5. Hierna kwam Holten iets beter in de wedstrijd. Routinier Ilse Klaasses en jeugdspeelster Merel Keijzer zorgen voor de 1e tegentreffers 2-5. De voor de rust keepende Femke Nikkels hield Holten door goede reddingen nog in de wedstrijd. Door 2 keer 2 minuten straffen bij ABS kon Holten de achterstand bijna inlopen. Tien minuten voor de pauze was de tussenstand dan ook 10-11. Slordige momenten aan Holtense zijde werden door ABS veelal door goede breaks afgestraft, zodat bij rust 10-18 op het scorebord stond. Na de pauze begon Holten met Amber Klumpers op goal, die ook nog enkele Bathmense doelpunten kon voorkomen. Ondanks de vrij grote achterstand bleef Holten ABS goed partij geven. Het talrijke publiek zag dan ook in de door Primera Holten gesponsorde wedstrijd vele mooie doelpunten en pittige duels. Uiteindelijk won ABS deze wedstrijd verdiend met 24-36.

De eerstvolgende wedstrijd van Holten is zondag 12 maart aanvang 11:40 uur. Holten moet dan spelen in sportcentrum Triominos tegen de koploper Duiven.

Scores Holten: Karlijn 7, Ilse Klaasses 5, Lieke Ebrecht en Merel Keijzer beide 3, Anne Rechterschot en Aniek Wissink beide 2, Gitta Bekkernens en Luca Veldmaat beide 1.