Dames 1 verliest cruciaal duel tegen Huissen

Afgelopen zaterdagavond moest dames 1 van handbalvereniging in sporthal 't Mossink aantreden tegen Huissen. In deze competitie staat Holten op de 11e plaats en dus op een degradatieplaats. Huissen staat 1 plek hoger. Om het verschil in punten te verkleinen en eventueel degradatie te ontlopen moest de Holtense formatie van coach Richard Groote Schaarsberg het Huissense team verslaan.

Holten begon voortvarend aan dit belangrijke duel. Ilse Klaasses tekende met een afstandsschot voor de openingstreffer. Er werd door beide ploegen met veel inzet gestreden, waarbij de scheidsrechter de nodige 2 minuten straffen en strafworpen moest uitdelen. Halverwege de 1e helft was de stand gelijk 5-5. Hierna nam Holten met prachtige doelpunten van Lisan Aanstoot en Karlijn een kleine voorsprong 7-5. De beide teams waren behoorlijk aan elkaar gewaagd. Vlak voor de rust was de stand weer gelijk 10-10. Door enkele slordigheden aan Holtense kant ging de rust in bij de stand 10-12 in Huissens voordeel.

Na de pauze nam Huissen in deze door Primera gesponsorde wedstrijd een iets grotere voorsprong 10-16, omdat de Holtense defensie vooral weinig grip had op de Huissense cirkelloopster. Bovendien zette Holten veel doelrijpe kansen niet om in de goals. In het vervolg van de 2e helft kwam Holten sterk terug. Keepster Femke Nikkels had enkele prima reddingen in huis. Luca Veldmaat benutte enkele strafworpen feilloos en de prima spelende Marloes Ulfman had deze avond het vizier wel op scherp staan. Vijf minuten voor tijd bracht haar zus Famke Ulfman de stand op 22-24 en was er nog van alles mogelijk. Het iets geroutineerdere Huissen speelde de wedstrijd echter koelbloedig uit, zodat er een eindstand van 23-27 op het scorebord stond. Door dit resultaat is de kans, dat Holten in de 1e klasse blijft, bijzonder klein.

Komende zondag 3 maart om 12:15 uur spelen de Holtense dames in sporthal Tijenraan in Raalte tegen koploper Zwartwoud/Kwiek dames 3.

Scores Holten: Marloes Ulfman 6, Karlijn 6, Lisan Aanstoot 3, Ilse Klaasses 3, Luca Veldmaat 3, Anne Rechterschot 1, Famke Ulfman 1.