Dames 1 ook in Zevenaar onderuit

Afgelopen zaterdagavond speelde dames 1 van handbalvereniging Holten tegen HCL. Op het laatste moment werd deze wedstrijd verplaatst van Duiven naar Zevenaar.

De Holtense dames begonnen prima aan deze wedstrijd. Het openingsdoelpunt van dit duel kwam op naam van Karlijn. Halverwege de 1e helft had HCL een kleine voorsprong 8-5. De rust brak aan bij de stand 11-9. Voor beide teams een stand waarbij alles nog mogelijk was.

Na de pauze nam HCL langzamerhand een wat grotere voorsprong 20-13. Ondanks veel inzet vooral aan Holtense kant kon Holten de wedstrijd geen beslissende wending meer geven. Doelpunten van Mare Visser en Famke Ulfman in de slotfase maakten de Holtense nederlaag (23-19) wel wat dragelijker.

Komende zaterdag 2 december om 19:00 uur staat in sporthal 't Mossink in Holten de Sallandse derby tegen Haarle op het programma. Voor beide teams is dit een belangrijk duel, omdat beide ploegen in de onderste regionen van de 1e klasse van het Nederlands Handbal Verbond staan.

Scores Holten: Karlijn 8, Mare Visser 5, Luca Veldmaat 2, Lisan Aanstoot, Anne Rechterschot, Famke Ulfman, Marloes Ulfman allen 1.