Dames 1 moet de zege aan Haarle laten

Afgelopen zaterdagavond moest dames 1 van handbalvereniging in sporthal 't Mossink aantreden tegen 100% Haarle. Er werd een spannende wedstrijd verwacht, omdat beide teams bivakkeerden in de onderste regionen van de 1e klasse.

Holten begon prima aan deze belangrijke wedstrijd. Het openingsdoelpunt kwam op naam van de goed spelende Anne Rechterschot. Een afstandsschot van Lisan Aanstoot zorgde na tien minuten voor een tussenstand van 3-2. Hierna kwam Haarle beter in de wedstrijd nam een 4-7 voorsprong. Door snelle en doeltreffende break-outs van Anne Rechterschot en Karlijn bleef deze derby, waar veel toeschouwers op af waren gekomen, bijzonder enerverend (tussenstand 8-9). Bij de stand van 13-18 in het voordeel van Haarle maakte de keepster van de A-jeugd Riëlle Pinkert haar debuut in de Holtense hoofdmacht. Zij deed het erg verdienstelijk, zodat de ruststand aanbrak bij de stand 16-19.

In deze door Palazzo gesponsorde wedstrijd bleken beide teams ook direct na rust behoorlijk aan elkaar gewaagd. Een benutte strafworp van Mare Visser zorgde voor de stand 20-22. Hierna ging het bergafwaarts met de Holtense formatie van coach Richard Groote Schaarsberg. Tien minuten voor tijd keek Holten tegen een onoverbrugbare achterstand van 20-29 aan. Uiteindelijk ging Haarle met een verdiende maar wel enigszins geflatteerde zege terug naar de andere kant van de Sallandse heuvelrug 24-34.

Komende zondag 10 december om 14:50 uur spelen de Holtense dames in het Radboud Sportcentrum in Nijmegen tegen Ha- STU, dat op de laatste plaats staat.

Scores Holten: Karlijn 7, Lisan Aanstoot 3, Ilse Klaasses 3, Anne Rechterschot 3, Mare Visser 3, Luca Veldmaat 3, Marloes Ulfman 1, Rikke Drenth 1.