Dames 1 knokt zich na rust naar zege op CVO

Afgelopen zaterdagavond kwam CVO uit Vaassen in sporthal 't Mossink op bezoek. Zowel CVO als HV Holten hadden hun 1e competitiewedstrijd verloren en waren dus beide gebrand om de eerste punten in de wacht te slepen. CVO begon erg sterk en na een tiental seconden had men het Holtense doelnet al gevonden. Na een Holtense achterstand van 1-4 kwam Holten beter in haar spel. De prima spelende Holtense opbouwster Karlijn scoorde twee keer dwars door het middenblok van CVO. Hierna bracht een doelpunt van Lieke Ebrecht vanuit de hoek Holten op een minimale voorsprong 6-5. Een prachtige break out van Karlijn resulteerde uiteindelijke in een ruststand van 8-9 in het voordeel van CVO.

Na de pauze gooide Holten nog meer energie in deze door de Coop Léon Haanstra gesponsorde wedstrijd. Anne Rechterschot buitte haar snelheid uit door 2 keer middels een counter fraai te scoren. Ook verdedigend had het team van coach Richard Groote Schaarsberg het prima voor elkaar. Het doel werd bij toerbeurt verdedigd door de keepsters Amber Klumpers en Femke Nikkels. In de centrale verdediging speelde de in de hoofdmacht debuterende Anouk van de Wal verdienstelijk. De excellerende Ilse Klaasses en hoekspeelster Rikke Drenth zorgen voor een echt Holtens laatste kwartiertje. Beiden scoorden in 15 minuten in totaal liefst 7 maal, waardoor Holten een mooie overwinning in een meeslepend duel behaalde: 20-17.

Op zaterdag 21 oktober om 19:00 uur spelen de Holtense dames hun volgende wedstrijd. In sporthal de Bongerd in Doetinchem is dan Simons/HV Artemis '15 de tegenstander. Artemis werd vorig jaar kampioen in de Gelderse 2e klasse en is dus een vrij onbekende opponent.

Scores Holten: Karlijn 7, Ilse Klaasses 6, Rikke Drenth, Lieke Ebrecht en Anne Rechterschot allen 2 en Aniek Wissink 1.