Dames 1 kan koploper Kwiek niet verrassen

Afgelopen zaterdagavond moest dames 1 van handbalvereniging in sporthal 't Mossink aantreden tegen Zwartwoud/Kwiek 3 uit Raalte.

In deze competitie was Kwiek 3 de enige ploeg, die nog zonder puntverlies was. Een overwinning van de Holtense dames en dus een stunt was niet te verwachten.

In de eerste tien minuten kon Holten nog gelijke tred (stand 3-3) houden met Kwiek, dat door ex-international Myrthe Schoenaker getraind wordt. Hierna nam Kwiek duidelijk het heft in handen. Veelvuldig werd door Kwiek vanaf de cirkel en via strafworpen gescoord. Voor de overigens prima Holtense keepster Amber Klumpers waren deze schoten dan ook onhoudbaar. Na een Holtense achterstand van 7-12 was het met name jeugdige Mare Visser en de geroutineerde Karlijn die Holten toch nog enigszins in de wedstrijd hield. Bij de stand 14-17 ging de rust in.

Ook na de pauze was Kwiek in deze door Feel Well by Hetty gesponsorde wedstrijd duidelijk de betere ploeg, waarbij de keepster uit Raalte met name uitblonk. Aan Holtense zijde speelden Marloes Ulfman en Mare Visser, die de eindstand 23-33 op het scorebord bracht, een hele goede partij.

Komende zaterdag 18 november om 20:20 uur spelen de Holtense dames in sporthal Walburgen tegen HV Angeren. Angeren heeft momenteel 4 punten en Holten 2 punten. Een tegenstander dus waar Holten mogelijk een zege op kan behalen.

Scores Holten: Mare Visser 9, Karlijn 4, Rikke Drenth 2, Ilse Klaasses 2, Anne Rechterschot 2, Marloes Ulfman 2, Lisan Aanstoot 1 en Lieke Ebrecht 1.