Dames 1 kampioen door uitzege op medetitelkandidaat!

Afgelopen donderdagavond speelde dames 1 van handbalvereniging Holten in Raalte tegen PCA/Kwiek 3. Deze belangrijkste wedstrijd van het seizoen zou de beslissing kunnen brengen m.b.t. het kampioenschap. Een Holtense overwinning zou meteen de titel opleveren. Het publiek op de nagenoeg volle tribune met voor driekwart Holtense supporters zag dat Holten door Karlijn Hoogveld (penalty) en Lieke Ebrecht een 0-2 voorsprong nam. Holten hanteerde veelvuldig de break out, die door de snelle Anne Rechterschot en bewegelijke Karlijn Hoogveld doeltreffend werden afgerond. De ruststand brak aan met 6-11 stand. Na de pauze liet uitblinkster Marloes Ulfman haar schotkracht zien en bracht een tussenstand van 11-18 op het scorebord. De wedstrijd leek gespeeld, echter Kwiek kwam zeer sterk terug. Bij de stand 15-18 vond Julia Hanevelt het welletjes. Vanaf de cirkel scoorde ze twee keer waaronder een prachtige boogbal: 15-20. Tien minuten voor tijd werd de prima keepende Jo-Anne Koopman vervangen. De Holtense coach Janek Wyrwich gaf namelijk Alana Meijerman de gelegenheid om haar keeperskwaliteiten nog even te tonen. In de laatste minuut kreeg Holten nog een penalty. Michaëla Spoor verzilverde deze penalty en bepaalde hiermee de eindstand op 19-23. Het kampioenschap en de promotie naar de 1e klasse was dus een vaststaand feit. Dit werd door het team en de Holtense supporters uitgebreid in sporthal Tijenraan in Raalte gevierd. Hoewel Holten in haar zwarte uittenue speelde, werd de Holtense klassieker “zwarte broek en rode trui” door het Holtense team en hun fans volop meegezongen. Komende zondagmiddag 12:10 uur spelen de dames van Holten thuis hun volgende wedstrijd tegen Angeren 2. De dames zullen in sporthal ’t Mossink uitgebreid worden gehuldigd en zullen na afloop o.a. ook een rondrit op de “platte” wagen door Holten maken. Scores Holten: Karlijn Hoogveld 6, Marloes Ulfman 5, Lieke Ebrecht en Julia Hanevelt beide 3, Gitta Bekkernens en Anne Rechterschot beide 2, Ilse Klaasses en Michaëla Spoor beide 1.