Dames 1 in Vaassen ondermaats en prima winst dames 2

Afgelopen zaterdagavond speelde dames 1 van handbalvereniging Holten in Vaassen tegen CVO. In de thuiswedstrijd in 2023 zegevierde Holten. Er was dus voldoende aanleiding om nu ook een goed resultaat van de Holtense dames te verwachten.

In de beginfase hadden de Holtense toeschouwers nog een sprankje hoop op een zege. Karlijn benutte beide toegekende strafworpen feilloos. Halverwege de 1e helft leidde CVO met 10-7. Hoewel de gevaarlijkste aanvalster Mare Visser het vizier wel op scherp had staan, keek Holten toch bij rust tegen 23-13 achterstand aan.

De 2e helft gaf eenzelfde spelbeeld. Vooral verdedigend had Holten nauwelijks grip op de Vaassense aanvalsters. Tien minuten na rust had CVO bij de stand 32-19 deze wedstrijd al volledig beslist. Uiteindelijk gingen de Holtense dames met een grote nederlaag naar huis: 38-24.

Het 2e team van Holten deed het een uur eerder in Vaassen veel beter dan het 1e team. Bij rust was tussen CVO 2 en Holten 2 de stand 8-11. Ook na de pauze liet dames 2 prima handbal zien. O.a. slimme onderscheppingen van Arnica Udema leidden tot onhoudbare schoten. Tien minuten voor tijd moest de Duitse veldspeelster Michaëla Spoor nog als “Torwart” optreden, maar ook zij deed het uitstekend. Kortom dames 2, dat vorig jaar promoveerde en nu in de middenmoot staat, ging verdiend met een 21-24 overwinning naar huis.

Komende zaterdag 27 januari om 19:00 uur komt Artemis '15 uit Doetinchem in sporthal 't Mossink op bezoek. Hopelijk komt dames 1 dan beter voor de dag.

Scores Holten 1: Mare Visser 7, Karlijn 7, Ilse Klaasses 3, Lisan Aanstoot 2, Anne Rechterschot 2, Gitta Bekkernens 1, Luca Veldmaat 1 en Anke Wibbelink 1.