Dames 1 geeft zege weg in slotminuten

Afgelopen zaterdagavond moest dames 1 van handbalvereniging in sporthal 't Mossink aantreden tegen Angeren. In deze competitie staat Angeren op de 4e plek en Holten op de 11e plaats. Een zware opgave was dit dus voor de Holtense formatie van coach Richard Groote Schaarsberg om Angeren te verslaan.

Bij Holten had de keepster van de A-jeugd Riëlle Pinkert een basisplaats en liet in deze door T&H Service Cleaning gesponsorde wedstrijd een prima indruk achter. Beide teams begonnen goed aan dit duel. Na 10 minuten was de stand in evenwicht 2-2. De Holtense treffers kwamen van cirkelspeelster Gitta Bekkernens en linkerhoekspeelster Luca Veldmaat. Ook de rechterhoekspeelster Rikke Drenth speelde zowel verdedigend als aanvallend een prima wedstrijd. Tegen het einde van de 1e helft maakte Julia Hanevelt na 15 maand afwezigheid door een ernstige blessure haar rentree. Al vrij snel liet ze vanaf de cirkel zien, dat ze het scoren nog niet verleerd was. Vlak voor de rust maakte opbouwster Lisan Aanstoot de 6e Holtense treffer, zodat de pauzestand 6-10 in het voordeel van Angeren was.

Ook na de pauze waren beide teams aan elkaar gewaagd. Halverwege de 2e helft door 4 treffers op rij van de prima spelende Karlijn was de stand weer in evenwicht 16-16. Anke Wibbelink bracht Holten 6 minuten voor tijd vanuit de hoek op een behoorlijke voorsprong 20-17. Toch ging Angeren nog met de zege aan de haal. Verdedigend liet Holten steken vallen en aanvallend werden de kansen niet meer worden benut. In de slotseconden kreeg Angeren nog een strafworp, die met het nodige geluk er inging, zodat de eindstand 20-21 werd. Uiteindelijk was het een prima Holtens optreden, maar zoals dit seizoen wel vaker geen punten.

Komende zaterdagavond 16 maart om 20:10 uur spelen de Holtense dames opnieuw thuis. In sporthal 't Mossink is dan HCL dan de opponent.

Scores Holten: Karlijn 5, Luca Veldmaat 3, Lisan Aanstoot 2, Rikke Drenth 2, Ilse Klaasses 2, Anne Rechterschot 2, Gitta Bekkernens 1, Julia Hanevelt 1, Famke Ulfman 1 en Anke Wibbelink 1.