Dames 1 geeft de zege in laatste minuut weg

Afgelopen zondagmiddag kregen de Holtense handbaldames Wijhe 2 op bezoek. Het team uit Wijhe boekte de laatste weken goede resultaten.
De blessuregolf van Holten bleek alleen maar toe te nemen, waardoor naast enkele spelers uit de midweekcompetitie ook de keepster van de A-Jeugd Femke Nikkels in actie moest komen.
Vanaf het begin maakten de beide teams van deze wedstrijd een spannend en attractief schouwspel, waar de doelpunten rijkelijk vloeiden. Na een kwartier hadden de toeschouwers, waaronder wedstrijdsponsor Erica Meijerman van feestlocatie/café Kelder Klasse, al 20 doelpunten gezien. De voortreffelijk spelende Ilse Klaasses zorgde zelfs voor drie doelpunten op rij, waardoor de stand 10-10 werd.
Ook verschalkte hoekspeelster Anita Bieleman de Wijhese keepster met een bekeken schot door de benen. Anne Rechterschot sierde haar prima spel ook op met prachtig doelpunt. De ruststand brak aan met een minimale voorsprong van de Holtense dames: 20-19.
Na de pauze scoorde opbouwster Mare Visser aan de lopende band. Ook Wijhe bleef veelvuldig scoren, hoewel de Holtense keepster Femke Nikkels ook nog prachtige reddingen verrichtte. De zusters Meike (boogbal vanuit de hoek) en Luca Veldmaat (via een snelle break out) brachten Holten op een kleine voorsprong 31-29.
Ilse Klaasses leek Holten 3 minuten voor tijd in veilige haven te loodsen 34-32, maar Wijhe, met name in de persoon van oud international Sharina van Dort, dacht hier anders over. Haar routine en Holtense pech zorgden er voor dat Wijhe alsnog met de winst ging strijken 34-35. Gezien de verhoudingen was een puntendeling meer dan terecht geweest.
Holten verblijft voorlopig nog in de kelder van de 1e klasse. Met het oog op het vertoonde spel en het mogelijk einde van de blessuregolf zijn de dames hoopvol, dat ze bij de start van de 2e competitiehelft weer punten gaan pakken.
De eerstvolgende wedstrijd is zondag 15 januari. In Heino is HHZD dan de tegenstander.
Scores Holten: Ilse Klaasses 12, Mare Visser 9, Anne Rechterschot 4, Gitta Bekkernens, Anita Bieleman, Meike Veldmaat en Luca Veldmaat allen 2 en Lonneke Kok 1

Op de foto het bijna volledige dames 1 team (incl. de geblesseerden) en de pupil van de week