Dames 1 en 2 verliezen en alle jeugdteams winnen

Dames 1 start competitie met nederlaag Afgelopen zaterdag speelde dames 1 van handbalvereniging Holten in sporthal de Lange Slag in Wijhe haar eerste competitiewedstrijd tegen Wijhe 2. Vorig seizoen gingen beide duels tegen Wijhe 2 verloren. Bij Wijhe 2 deden een aantal speelsters mee, die het vorige seizoen nog 1e divisie speelden. Holten zag 1 talentvolle speelster (Merel Keijzer) vertrekken naar het Raaltese Kwiek en keepster Alana Meijerman vertrok naar het naburige Nieuw Heeten. Door enkele blessure gevallen was Holten verder nog niet op oorlog sterkte.

Het openingsdoelpunt van Wijhe kwam op naam van Rianne Bosch. De Holtense Lieke Ebrecht scoorde nog de gelijkmaker, maar hierna nam Wijhe vooral door een aantal breaks een ruime voorsprong 14-8. Bovendien speelde Holten te slordig in de afronding en er was veel onnodig balverlies. De Holtense routiniers Ilse Klaasses en Karlijn probeerden het beste er nog van te maken, maar konden niet voorkomen dat bij rust de wedstrijd eigenlijk al was beslist 18-11. Na de pauze zagen de toeschouwers hetzelfde spelbeeld. Opvallend was echter wel nog de vele gele kaarten en de 2 minuten straffen maar die werden wel over beide teams verdeeld. Uiteindelijk bepaalde de Holtense hoekspeelster Lisan Aanstoot de eindstand op 34-22, waarmee Wijhe 2 liet zien dat ze duidelijk een maatje te groot was voor Holten.

Komende zaterdag 7 oktober om 20:10 uur spelen de Holtense dames 1 in sporthal ’t Mossink tegen het Vaassense CVO, dat ook haar 1e wedstrijd verloor.

Scores Holten Karlijn 9, Lieke Ebrecht 4, Lisan Aanstoot 3, Ilse Klaasses 2, Famke Ulfman, Marloes Ulfman, Luca Veldmaat en Meike Veldmaat allen 1

Dames 2 verliest ook haar wedstrijd, terwijl alle jeugdteams hun uitwedstrijden wonnen.