C1 en D 1 jeugd van H.V. Holten winterkampioen!

Zondag stonden er voor 2 jeugdteams van de H.V. Holten belangrijke wedstrijden op het programma.

Meisjes C moest aantreden tegen het op de 2e plaats staande Wesepe C 1.Holten moest door blessures 2 vaste krachten missen, waardoor het aanvallend wat te kort kwam. Door een goede dekking en prima keepsterswerk wist Wesepe in de eerste helft niet ver uit te lopen. (2-5) In de tweede helft kwam Holten aanvallend iet s beter uit de verf en waagden verschillende speelsters een poging. Wesepe beschikte echter over een goede keepster waardoor Wesepe er met de winst vandoor kon gaan. Eindstand 6-13. Ondanks de nederlaag mag Holten zich toch winterkampioen noemen en dat werd gevierd!

Meisjes D 1speelden tegen het 2e team van CVO uit Vaassen. Holten vloog uit de startblokken mede door het fanatiek meelevende publiek. Na een even iets mindere fase wist Holten uit te lopen naar een 10-4 voorsprong bij rust. In de tweede helft werd er nog beter samengespeeld, waarbij iedereen tot kansen en doelpunten kwam. Een wedstrijd waarin Holten opnieuw een maatje te groot was voor de tegenstander. Met de eindstand van 20-7 kon Holten met de volle winst uit 11 wedstrijden(!) samen met het publiek aan het winterkampioenschapsfeestje beginnen.

Beide teams gaan na de kerststop in een hoger klasse spelen. Op naar meer spannende wedstrijden. Een proficiat aan beide teams voor het tot nu toe gespeelde seizoen!

Meisjes B 1 moest uit naar Olst om aan te treden tegen koploper Overwetering B 1. Het was duidelijk dat dit team terechte koploper is. Holten bood netjes tegenstand, maar had zelf problemen bij de afronding van de kansen. Dit leidde tot een 12-2 stand bij rust. In de 2e helft kon Holten iets meer partij bieden, maar de goede keepster van Overwetering was een echte sta in de weg deze ochtend. Ondanks de beter 2e helft ging de wedstrijd met 22-8 verloren.

Meisjes E 1 speelde thuis tegen een mixteam van Zwolle. Na een snelle voorsprong van de gasten duurde het niet lang voordat ook Holten in haar spel kwam. Sneller samenspel en meer lef werden beloond met een mooie doelpuntenreeks waardoor de aansluiting weer werd gevonden. Ruststand 3-4. In de 2e helft maakte Zwolle dankbaar gebruik van kleine slordigheden van Holten waardoor de achterstand weer iets groter werd. Deze keer helaas geen thuiswinst (10-15) maar wel een mooie en sportieve jeugdhandbalwedstrijd waarin weer goede acties werden vertoond door de meiden.