C en D jeugdhandbalteams blijven ongeslagen.

Ook na het 8e speelweekend zijn het C 1 en D 1 jeugdteam van HV Holten nog steeds ongeslagen.
De resultaten van het afgelopen weekeinde waren als volgt.

Dames A 1 speelde uit tegen Ewijk/LHC A 1 dat net als Holten in de middenmoot staat. LHC startte met een hoog tempo, maar Holten reageerde hier prima op. Als snel kwam Holten met 0-3 voor. Met de ingeleende jeugdspeelster van DS 2 en de B jeugd wist Holten bij rust een keurige 10-14 voorsprong te nemen. Door enkele blessures moest Holten helaas de 2e helft verder spelen zonder wissels. LHV maakte van dit tekort goed gebruik door veel op de break te spelen. De Holtense keepster wist lange tijd mede het team in de race te houden, maar in de slotfase wist LHC alsnog de wedstrijd met 28-25 naar zich toe te trekken. Holten staat nu 5e met een zelfde puntenaantal als LHC, maar met een iets minder doelsaldo.

Meisjes B speelde als enig team thuis afgelopen zaterdag. Zwartwoud Kwiek was hun tegenstander; dit team staat 1 plek lager dan Holten. Het werd een spannende wedstrijd waarin beide teams weinig voor elkaar onderdeden. Holten was letterlijk net ietsje beter en wist met o.a. mooie afstandsschoten met 16-15 de overwinning naar zich toe te trekken. Holten staat nu 1 plek boven Kwiek (5e) maar heeft wel een gat van 6 punten geslagen.

Meisjes C speelde tegen de nummer 6 Zwartwoud Kwiek uit Raalte. Holten begon goed. Vooral verdedigend kreeg Kwiek weinig kans om te scoren. Aanvallend bleef Holten regelmatig scoren wat leidde tot een 2-10 stand bij rust. In de 2e helft gaf Holten iets meer ruimte weg en kwam Kwiek vaker tot scoren. Dat deed Holten ook waardoor de overwinning met 8-18 niet in gevaar kwam. Holten blijftn u met SDOL als enige ongelsagen team in hun klasse. Zaterdag 2 december is de thuiswedstrijd tegen SDOL! Dan kan Holten laten zien of het de koppositie kan houden.

Meisjes D 1 speelde in Deventer tegen DSC D 2. De thuisploeg had het team aangevuld met enkele D 1 speelsters; een team fdat een klasse hoger speelt en daar in de top meespeelt. Er ontspon zich een gelijkopgaande wedstrijd. Door de openverdediging had Holten moeite de tegenstander op afstand te houden. Doordat DSC veel te gesloten speelde, kwam Holten lastig tot scoren. Ruststand 9-8. In de 2e helft besloot Holten de spelvisie even te laten voor wat het is en ook compacter te gaan verdedigen. Hiermee kregen ze meer grip op de wedstrijd. Holten speelde een aantal mooie aanvallen en ook verdedigend werd beter ingegrepen. De jongste speelster van het team (nog E jeugd) scoorde vlak voor tijd de bevrijdende 11-13. Waarna DSC nog 1 keer kon scoren. Holten blijft zo ongeslagen op kop.

Meisjes D 2 speelde in Raalte tegen Zwartwoud Kwiek D 3 dat op de 3e plaats staat. Het jonge team van Holten deed weer uitstekend haar best, maar kwam vooral fysiek te kort. Een compliment voor de inzet en het zo goed mogelijk partij blijven geven! Via een 6-1 stand bij rust werd met 12-2 verloren.

Meisjes E trok naar Dalfsen om tegen het E 2 team van die vereniging te spelen. In de Trefkoele waren er over en weer mooi schotkansen. Dalfsen was echter iets trefzekerder en fysieker. Toch lieten de meiden het er niet bij zitten en kwam weer terug in het spel. In de laatste 10 minuten liep de tank langzaam leeg. Dalfsen stoomde toen door naar de 14-8 overwinning. De E meiden groeien per wedstrijd en hopelijk worden ze de volgende keer voor hun inzet beloond.