C en D jeugd H.V. Holten op schot.

Het waren de C en D jeugdteams die dit weekeinde de eer voor H.V. Holten hoog wisten te houden.

Dames A speelde in Bathmen uit tegen Lettele A 1. Het met 4 blessures verzwakte team kreeg hulp van enkele A jeugdspeelster uit dames 2 en van de B jeugd. Holten startte redelijk en wist een keurige 3-5 voorsprong op te bouwen. Daarna hielden beide team elkaar in evenwicht waarbij de thuisploeg vlak voor rust een minimale 8-7 voorsprong wist te nemen. Na de rust werd Lettele sterker. Holten werd juist slordiger in haar spel. Veel balverlies en minder goed afronden in de aanval zorgden er voor dat Lettele met 4 treffers voor kwam. Holten was niet geconcentreerd genoeg en Lettele wist de voorsprong uit te bouwen tot 10 doelpunten. Een paar goede breaks van Holten in de slotfase brachten de eindstand op 21-13. Holten moest door deze uitslag de 4e plaats overdoen aan Lettele.

Meisjes C begon zaterdag scherp in de uitwedstrijd tegen Lettele C 1. Het nam al snel een voorsprong, maar liet zich daarna meegaan in het trage tempo van de thuisploeg. Toch hield Holten een 5-9 voorsprong over bij rust. Na rust eenzelfde spelbeeld, waarbij de wisselkeepster van Lettele een goede dag had. Holten had daardoor meer moeite met scoren. Gelukkig stond de Holtense defensie goed en stelde Holten aan het einde van de wedstrijd met 13-19 orde op zaken. Aanstaande zondag spelen de meiden tegen de nummer 2, Wesepe C 1 om 11.10 uur.

Meisjes D 1 speelde uit tegen Achilles. Uit Apeldoorn. Dit team bestaat uit bijna allemaal jongens wat altijd voor wat extra spanning in de competitie zorgt. De 1e helft ging gelijk op, waarbij Holten halverwege een voorsprong wist op te bouwen. Door afspeelfouten en niet goed ingrijpen in de verdediging wist Achilles bij rust tot 9-10 terug te komen. In de 2e helft nam Holten het initiatief en werd er als team veel beter gespeeld. Hierdoor liep D 1 wat uit. Hoewel de eindstand niet ver uit elkaar lag kwam de overwinning geen ogenblik meer in gevaar! Eindstand 17-19.

Meisjes D 2 speelde ook uit tegen een team van Achilles. Beide teams maakten er een goede en spannende wedstrijd van. De rust brak aan bij een 9-9 stand. In de 2e helft bleef Holten keurig spelen. Het team voelde dat er na enkele nederlagen kans op winst was. De Holtense keepster verdedigde haar doel uitstekend en met de inzet van alle speelsters werd een verdiende 14-15 overwinning geboekt. Compliment aan de meiden van dit jonge team.

Meisjes E 1 moest zondag naar Twello tegen E 2 van Voorwaarts. Het werden 40 minuten fanatiek handbalspel. De tegenstander hield er bij vlagen een (te) fysieke speelwijze op na, Holten liet zich echter niet van de wijs brengen. Er waren momenten waarin slimme balonderscheppingen werden afgewisseld met samenspel waaruit mooie doelpunten werden gescoord. De meiden waren uiteindelijk niet opgewassen tegen Voorwaarts., maar verdienen een groot compliment voor hun inzet en speelwijze. De einduitslag werd 12-7.