Broodnodige winst voor dames 1 in Nijmegen

Afgelopen zondagmiddag speelde dames 1 van handbalvereniging Holten in het sportcentrum van de Radbouduniversiteit in Nijmegen tegen de rode lantaarndrager Ha-STU. Deze wedstrijd tegen het puntloze Ha-STU zou het ook laag geklasseerde Holten absoluut 2 punten moeten opleveren.

Tot halverwege de 1e helft viel op dat beide teams door het missen van veel kansen weinig hadden gescoord en stond er een gelijke stand van 3-3 op het scorebord. Ha-STU kon zelfs middels een strafworp de Holtense keepster Amber Klumpers niet verschalken. Nog voor de rust liet Holten zien, dat ze toch de betere ploeg waren. Vooral de prima spelende opbouwsters Ilse Klaasses en Marloes Ulfman namen Holten op sleeptouw en scoorden ook volop, zodat de rust aan brak bij de stand 8-12 in het voordeel van de Holtense dames.

Na de pauze veranderde het spelbeeld niet. Holten liet gevarieerd spel zien. Er werd zowel vanuit de hoek (Karlijn en Famke Ulfman) als via de fastbreak (Anne Rechterschot) gescoord. Tien minuten voor tijd was de wedstrijd volledig beslist, toen de aanvallend en verdedigend prima spelende Gitta Bekkernens vanaf de cirkel de stand op 16-23 bracht. Door prachtige doeltreffende schoten van Lisan Aanstoot en Karlijn leek er nog even een grote overwinning in te zitten 16-25. In de slotfase verkleinde Ha-STU echter hun achterstand met name door Holtense slordigheden. De uiteindelijke belangrijke en verdiende Holtense overwinning van 21-25 kwam geen moment meer in gevaar.

Komende zondag 17 december om 13:20 uur staat in sporthal 't Mossink in Holten de derby tegen ABS uit het naburige Bathmen op het programma. Gezien de stand op de ranglijst maakt de Bathmense formatie de grootste kans om deze derby te winnen, maar hopelijk heeft Holten moed geput uit deze zege op Ha-STU.

Scores Holten: Karlijn 7, Ilse Klaasses 6, Gitta Bekkernens 3, Anne Rechterschot 3, Marloes Ulfman 3, Lisan Aanstoot 2, Famke Ulfman 1.