Bliksemstart dames 1 niet genoeg voor zege op koploper Duiven

Afgelopen zondagmiddag speelde hekkensluiter Holten een belangrijke handbalwedstrijd in en tegen Duiven. Voor beide partijen stond er veel op het spel. Duiven is de belangrijkste kampioenskandidaat en Holten heeft punten nodig om degradatie te ontlopen. In de eerste helft was van een verwacht krachtverschil totaal geen sprake. Halverwege de 1e helft hadden de Holtense dames een vrij ruime voorsprong van 3-8. Met name Anne Rechterschot en Karlijn waren goed op dreef en tekenden voor liefst 7 treffers. Door enkele onnodige afspeelfouten van Holten kwam Duiven via enkele breaks wat terug in de wedstrijd. Bij rust stond er een verdiende Holtense voorsprong op het scorebord 9-10.

Na de pauze kwam bij Duiven jeugdkeepster Meike Hartskeerl in het veld. Zij blonk uit en voorkwam veel Holtense doelpunten. Duiven bleef echter wel scoren, zodat Holten tegen 18-13 achterstand aankeek. Vanaf de cirkel verkleinde Karlijn de achterstand nog 18-14, maar hierna moest Holten het initiatief toch iets meer laten aan Duiven. Zes minuten voor tijd bij de stand 24-17 was dit pittige duel beslist. Jeugdspeelster Demi Soer sierde haar debuut in de Holtense hoofdmacht in de slotfase nog op met een doelpunt vanuit een mooie break. Uiteindelijk won Duiven de wedstrijd geflatteerd met 28-20.

Komende zaterdagavond 18 maart om 18:40 uur speelt Holten in sporthal 't Mossink tegen het Nijmeegse Ha-STU, dat door een aantal zeges behoorlijk gestegen is op de ranglijst. Ha-STU staat nu op de 9e plek, terwijl Holten op de 12e en laatste plaats staat.

Scores Holten: Karlijn 10, Anne Rechterschot 4, Gitta Bekkernens 2, Lisan Aanstoot, Ilse Klaasses, Merel Keijzer en Demi Soer allen 1.