Alleen B jeugd HV Holten pakt volle winst

Meisjes B 1 speelde thuis tegen Achilles uit Apeldoorn. Dit team staat laatste maar speelt de laatste weken steeds beter. Holten werd dan ook wat verrast en kwam in de beginfase al snel achter (2-4) pas halverwege de 1e helft kwam Holten bij 5-5 voor het eerst op gelijk hoogte. Even leken de teams aan elkaar gewaagd, maar daarna werd Holten sterker en met goede aanvallen werd Achilles bij rust op een 12-8 achterstand gezet. Na rust liep Holten verder uit naar 15-9 en leek een eenvoudig winst mogelijk. Holten maakte het zich in de slotfase moeilijk. Slecht afronden en te makkelijk verdedigen gaven Achilles kansen om terug te komen in de wedstrijd. In enkele minuten verdampte de 6 doelpunten voorsprong en kwam Achilles vlak voor tijd zelfs tot 17-16 terug! Gelukkig behield Holten in de slotminuut de rust en wist het met twee mooie scores de wedstrijd met 19-16 te winnen. Holten staat met 15 punten op een keurige 4e plaats.

Meisjes C 1 Speelde tegen Nw. Heeten. Holten begon niet scherp aan de wedstrijd waardoor ze gelijk op achterstand kwamen. Ne. Heeten speelde op snelheid en was zorgvuldiger met de bal dan Holten. Ruststand 8-12. Ook in de tweede helft speelde Holten futloos. Het laatste kwartier kwam er meer beleving in de wedstrijd, maar toen was Nw. Heeten al te ver uitgelopen om het nog spannend te maken. Eindstand 12-25.

Meisjes D 1 speelde thuis tegen de nummer 3 SDOL. Tegenstanders weten inmiddels dat Holten het goed doet en zijn gewaarschuwd. In de eerste helft bleken beide teams aan elkaar gewaagd. Om en om werd gescoord. Holten speelde wat wisselend. Mooie combinaties werden afgewisseld met onnodige afspeelfouten en balverlies. Bij rust leidde Holoten nipt met 9-8.Halverwege de 2 helft leek de wedstrijd richting SDOL te kantelen, maar Holten wist een kleine achterstand met 2 mooie combinaties ongedaan te maken. In de slotminuut kwam Holten op 15-15 en kreeg het balbezit. Helaas was de laatste aanval niet doeltreffend, zodat beide teams met een verdiend punt genoegen moesten nemen. Holten is inmiddels wel naar een 6e plaats gestegen.

Meisjes D 2 moest uit naar Twello om tegen Voorwaarts D 3 te spelen. Het verschil met de nummer 3 in de stand was net iets te groot. Holten leverde prima tegenstand, maar meer dan de 17-10 nederlaag zat er zaterdag niet in.

Meisjes E 1 had een zware zaterdagochtend tegen SDOL in Luttenberg. Ondanks dat de meiden met goede moed uit de startblokken vertrokken, bleek al gauw dat de SDOL meiden op alle fronten een maat te groot waren voor Holten. De Holtense meiden moesten flink incasseren, waardoor het spelplezier wel onder druk kwam te staan. De meiden streden echter dapper tot het einde van de wedstrijd. In de kleedkamer was echter flink wat teleurstelling en onvrede te bespeuren. Gelukkig boden de paaseitjes die werden uitgedeeld door de begeleiding een goede troost. Eindstand 20-9.