3 zeges voor jeugdhandbal teams en leuk F-toernooi

Dames B 1 moest voor de uitwedstrijd naar Haarle, de nummer 2 in de poule. Thuis had Holten kansloos met 9-21 verloren, dus de verwachtingen waren niet erg hoog gespannen….. Maar Holten speelde zaterdag een goede partij tegen Haarle. De verdediging stond goed en er waren veel bal onderscheppingen. Daardoor werd het een gelijk opgaande wedstrijd. Helaas was Holten in de afronding wat minder trefzeker en dat was er uiteindelijk de oorzaak van dat Haarle met maar een kleine zege van 13-11 de punten in eigen huis wist te houden tegen een Holten dat terug mag zien op een goede wedstrijd.

Meisjes C 1 moest aantreden tegen het altijd lastige Achilles in Apeldoorn. Holten begon scherp aan de wedstrijd en kwam snel op voorsprong.. Achilles had het vizier te hoog staan waardoor Holten doeltreffend kon uitlopen. Holten bleef alert en had ook de verdediging prima op orde.In de aanval speelde Holten mooie combinaties, maar Achilles was in de verdediging erg fysiek. Holten had daar bij vlagen flink last van, maar hield het “koppie” er goed bij. Dit leidde tot een 4-8 stand bij rust… In de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde. Achilles kwam wel iets dichterbij, maar Holten nam uiteindelijk de winst terecht mee naar Holten. De eerste overwinning in de 1e klasse!

Meisjes D 1 speelde uit tegen de nummer laatst ABS D 2. Holten startte wacht afwachtend. Dat leverde weinig scoringskansen op. Verdedigend pakte Holten het best goed aan. Dit alles leidde tot een 4-5 stand halverwege de eerste helft. Daarna begon Holten de aanvaller ruimer op te zetten en kwamen er veel meer scoringskansen. Die werden ook prima benut, zodat Holten bij rust al was uitgelopen tot een 5-12 voorsprong. In de tweede helft ging Holten prima door. Goed lopen aanvallen en combinaties werden afgewisseld met individuele acties waar ABS geen vat op kreeg. Verdedigend stond het ook prima waar ook de keepster een goede rol in speelde met het o.a. stoppen van een strafworp. In de slotfase bleek Holten ook conditioneel sterker te zijn, zodat de wedstrijd eindigde ion en klinkende 6-24 overwinning. Komende weekend speel D 1 haar laatste thuiswedstrijd tegen de nummer 2 Voorwaarts D 2 en kan het team nog een keer laten zien wat ze in hun mars hebben!

Meisjes D 2 speelde een wedstrijd met 2 gezichten tegen Achilles. In de eerste helft liet Holten leuke aanvallen zien en liep het uit maar een 6-2 voorsprong. In de tweede helft ging Achilles veel fysieker verdedigen. Het jonge Holtense team kon daar niet tegenop en kreeg daardoor ook minder kansen om de aanvallen af te maken. Achilles benutte de kans op het stevige spel en wist de wedstrijd om te buigen naar een onterechte 9-10 overwinning.

Meisjes E 1 speelde een bloedstollende wedstrijd tegen Voorwaarts uit Twello. Een ware proef op het uithoudingsvermogen van de meiden. Waren de Holtense meiden in de uitwedstrijd nog onder de indruk van het fysieke spel van Voorwaarts, ditmaal schudde ze alle schroom van zich af. Het publiek werd getrakteerd op een strijdbaar duel waarin er met lef en bravoure werd gespeeld. Als team waren ze gebrand om deze keer niet voorbij te worden gelopen. En met succes! Ballen werden geblokt en mooie aanvallen vonden het net. Na en continue gelijklopende score was het Holten dat in de slotfase iets afstand wist te nemen. Na het laatste fluitsignaal stond een welverdiende 11-8 eindstand op het scorebord!

Leuk F-toernooi in Schalkhaar

Meisjes F 1 speelde zaterdag een toernooitje in Schalkhaar. De eerste wedstrijd was tegen Klarenbeek F 2. Holten speelde goed samen en had veel kansen. Ook de verdediging stond goed waardoor netjes met 5-2 werd gewonnen. De 2e wedstrijd was tegen Klarenbeek F 1. Dit team was een maatje te groot. Klarenbeek was goed op elkaar ingespeeld en Holten kon niet goed door de verdediging heen komen. Eindstand 5-2 verloren. De laatste wedstrijd was tegen Schalkhaar F 2. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en het ging dus gelijk op. Holten liep mooi vrij en speelde leuke aanvallen. De wedstrijd eindigde gelijk.