Verslagen jeugd 12 en 13 februari

Goede resultaten van Holten jeugdhandbalteams. Naast dames 1 speelden maar liefst 3 jeugdteams tegen teams van LHC uit Lemelerveld. Het werd een succesvol weekeinde want alle teams kwamen tot winst!

Dames A 1 speelde zondag thuis tegen LHC een 4 puntenwedstrijd. LHC stond 1e met 1 punt minder maar ook een wedstrijd minder gespeeld. Vanaf het begin bleek wel dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. De gehele eerste helft werd om en om gescoord, maar was het toch Holten dat vlak voor rust een 11-9 voorsprong wist te nemen. Holten startte de 2e helft uitstekend. Met goede aanvallen en breaks werd 5x op rij gescoord. Daarna golfde het spel op en neer, maar wist Holten de genomen voorsprong vast te houden. Ook tot enthousiasme van het aanwezige publiek wist Holten een keurige 23-19 winst te boeken. Daardoor staat Holten nu 1e met 3 punten voorsprong op LHC dat wel een wedstrijd minder heeft gespeeld. Door de vanwege corona afgelaste wedstrijden geeft dat een verdeeld beeld van de werkelijke stand. Zo kan het nu op een 3e plaats staande NW. Heeten nog wel in punten gelijkkomen.

Dames B 1 speelde uit tegen LHC B 1. Dit team staat weliswaar puntloos onderaan, maar thuis wist Holten ook pas in de 2e helft door te drukken. Nu pakte Holten de wedstrijd goed op en werd al vlot een voorsprong genomen. LHC kreeg zowel voor als na rust weinig kans om in de wedstrijd te komen. Holten won dan ook overtuigend met 11-21. Door deze overwinning staat Holten nu 3e me 2 punten achterstand op koploper ABS.

Dames B 2 moest uit naar Bathmen om tegen ongeslagen koploper Lettele te spelen. Op papier al een kansloze opgave tegen een team dat een doelsaldo van +76 heeft. Het pakte echter anders uit! Met de inzet van 2 C speelsters pakte Holten de wedstrijd onbevangen aan en werd er prima partij gegeven. Lettele was wel sterker, maar Holten wist met goede combinaties prima partij te geven en keek bij rust tegen een kleine 10-5 achterstand aan. Na rust deed Holten het zelfs nog iets beter. Ondanks de verwachtingen wisten de dames met een 18-10 nederlaag een goede prestatie neer te zetten.

Meisjes C 1 speelde ook uit tegen LHC C 2. Met inzet van enkele C 2 speelsters gaf Holten de thuisploeg weinig kans. Met goed en snel spel werd LHC naar een kansloze 16-25 nederlaag gespeeld. Holten stijgt daardoor naar de 7e plaats maar heeft wedstrijden minder gespeeld dan de teams boven haar en kan bij wist nog stijgen naar de 4e plaats.