Verdiende overwinning van dames 1 op Kwiek

PCA/Kwiek 3 was afgelopen zondagmorgen de tegenstander van dames 1 van handbalvereniging Holten. Kwiek had slechts 2 verliespunten uit 8 wedstrijden. De verwachting was dat het ongeslagen Holten een zware dobber aan dit geroutineerde team uit Raalte had. In de 1e helft bleek dit op waarheid te berusten. Na de openingsgoal van de weer prima op dreef zijnde Holtense hoekspeelster Karlijn Hoogveld liet Kwiek zien, dat ze de laatste kans op een kampioenschap wilde grijpen. Na ruim een kwartier spelen was de stand 6-8 in het voordeel van Kwiek. Holten had redelijk veel balverlies wat mogelijk te wijten was aan spanning of over geconcentreerdheid. In het 2e gedeelte van de 1e helft herpakte Holten zich en met name door subliem spel en het killersinstinct van Lieke Ebrecht en mooie doelpunten van Anne Rechterschot kwam Holten terug in de wedstrijd en kon Holten toch nog rusten met 13-9 voorsprong. Na de pauze toonde Holten haar ware gezicht. Het tempo werd opgevoerd en Kwiek kon zowel hoekspeelster Karlijn Hoogveld als cirkelspeelster Julia Hanevelt nauwelijks nog in bedwang houden. Holten bouwde de voorsprong dan ook uit tot 26-17, waarbij de Holtense goalie Jo-Anne Koopman een solide sluitpost bleek te zijn. Het talrijke publiek zag dat de Holtense Lieke Ebrecht in deze door Bike Totaal Bloemendal gesponsorde wedstrijd ook in ondertal kon scoren. Dat Kwiek in de slotfase nog 2 maal scoorde en de eindstand bepaalde op 27-21, had slechts statistische waarde. Door deze overwinning van Holten op Kwiek kan normaal gesproken alleen het Arnhemse ESCA Holten nog van het kampioenschap afhouden. Komende zaterdagavond 5 maart om 19:00 uur is in Arnhem ESCA (de huidige nummer 2) de tegenstander. Scores Holten: Karlijn Hoogveld 11, Lieke Ebrecht 7, Julia Hanevelt 4, Anne Rechterschot 3, Rikke Drenth en Marloes Ulfman beide 1.