Stunt dames 1 tegen ABS

Afgelopen zondagmiddag speelden de eerste teams van ABS en Holten tegen elkaar. ABS was de onbetwiste koploper in deze 2e klasse en had tot op heden alles gewonnen. Aangezien Holten vorige week een prima partij speelde tegen Lettele, begonnen de Holtense dames met het nodige vertrouwen aan deze altijd beladen derby. ABS liet in de beginfase wel zien, dat ze Holten niet onderschatte en nam meteen de leiding 1-0. De prima spelende Aniek Wissink scoorde hierna de gelijkmaker 1-1. Er ontspon zich een levendig duel, waarbij Karlijn Hoogveld duidelijk liet zien, dat ze een aanwinst is voor de roodzwarte brigade van trainer/coach Janek Wyrwich. Halverwege de 1e helft leek ABS bij de stand van 12-8 een beslissende voorsprong te nemen, maar mooie doelpunten van Gitta Bekkernens, Karlijn Hoogveld en Michaëla Spoor zorgden ervoor dat Holten terugkwam tot 12-11. Ook liet keepster Jo-Anne Koopman in deze wedstrijd zien, dat ze in blakende vorm is. Vlak voor rust kwam Holten door een treffer van Gitta Bekkernens vanaf de cirkel voor de 1e keer op voorsprong 13-14. Hierna scoorde ABS nog tegen, zodat de rust aanbrak met de stand 14-14. Na de pauze eenzelfde spelbeeld, waarbij beide teams behoorlijk aan elkaar gewaagd waren. Holten liet prima combinatiespel zien, waardoor Gitta Bekkernens en Julia Hanevelt fraai vanaf de cirkel konden scoorden. De wedstrijd werd steeds hectischer, waarbij de invalscheidsrechter aan beide teams nog de nodige strafworpen gaf. Aan Holtense kant werden deze door Femke Haverslag onberispelijk omgezet in doelpunten. Ook werden er enkele tijdstraffen uitgedeeld, maar zelfs in ondertal scoorde Holten middels Gitta Bekkernens en Anne Rechterschot, zodat er 10 minuten voor tijd een tussenstand van 23-26 in het voordeel van Holten op het scorebord stond. In de eindfase ontspon zich een ware thriller, waarbij ABS zich terugvocht en gelijkmaakte 28-28. De uitblinkende Gitta Bekkernens scoorde hierna de beslissende treffer en bepaalde de eindstand op 28-29. Door deze indrukwekkende overwinning nestelt Holten zich met een 4e plaats in de subtop. Scores Holten: Karlijn Hoogveld 7, Gitta Bekkernens 6, Femke Haverslag 5, , Julia Hanevelt en Aniek Wissink beide 4, Anne Rechterschot, Michaëla Spoor en Lisette Wechstapel allen 1.