Ongeslagen weekend voor H.V. Holten! Alle teams winnen het afgelopen weekeinde ….

Na de winst van dames 1 en dames 2 op zaterdagavond, sloten alle jeugdteams zich in het afgelopen weekeinde hierbij aan!

Dames A 1 speelde zondagmorgen thuis tegen rode lantaarndrager SC Klarenbeek. De eerste 10 minuten ging de wedstrijd gelijk op en leek Holten geen makkelijke ochtend tegemoet te gaan. (5-5) Maar daarna begon de doelpuntenmachine van dames A 1 te draaien. Tegen de schotkracht en het tempo spel van Holten kon Klarenbeek steeds minder inbrengen. Dit leidde tot een 18-8 stand bij rust. Ook na rust bleef Holten veel sterker en wisten de gasten zo nu en dan een doelpuntje mee te pikken. In de slotfase probeerden de dames zelfs het spelen met 7 veldspeelsters (zonder keepster) nog uit. Al met al leidde dit tot een overtuigende 35-16 overwinning. Daarmee is Dames A 1 inmiddels opgeklommen naar een 3e plaats.

Dames A 2 speelde tegen H.V. Schalkhaar A 1. De gasten staan 2 plaatsen hoger en het was Holten er alles aan gelegen om de punten te pakken. De eerste helft ging gelijk op en deden beide teams niet voor elkaar onder. Rust 6-6. Na rust werd Holten wat sterker en werd er van tijd tot tijd goed verdedigd. Holten zag daardoor kans een terechte voorsprong op te bouwen van 14-10. In de slotfase golfde het spel op en neer en leken de gasten nog even terug te komen. Met 2 treffers in de slotminuten kreeg Holten met 16-14 wat het verdiende! Holten staat weliswaar nog 7e , maar nu met nog maar 1 punten achterstand op Schalkhaar en Lettele.

Meisjes B 1 speelde thuis tegen DSC dat 1 plaats hoger stond met 2 punten meer. Een echte 4 puntenwedstrijd. Dat bleek ook wel uit het veldspel. Beide teams scoorden meerdere keren. De Holtense defensie stond niet altijd helemaal in positie. De rust brak aan met een 8-9 stand voor DSC. Na rust bleef het een spannende pot waarbij Holten langzamerhand het betere van het spel kreeg, maar dit niet in doelpunten kon uitdrukken. Het bleef dus gelijk opgaan tot de laatste minuut. (13-13) In de slotminuut kreeg Holten de laatste mogelijkheid tot een aanval. Tot groot enthousiasme van speelsters en publiek verdween de bal vlak voor tijd in het DSC doel en was de winst een feit. Eindstand 14-13. Holten staat nu gelijk met DSC dat een net iets beter doelsaldo heeft. Meisjes C speelde tegen Achilles. Ook een team dat evenveel verliespunten had als Holten.

De C meisjes zijn aan een goede reeks bezig en gingen voortvarend van start. Met goede aanvallen en enkele snelle breaks leidde Holten bij rust verdiend met 11-3. Na rust ging Holten nog even goed door, maar vanaf een 18-5 stand haperde het bij Holten. Onnodige verdedigingsfouten zorgden er voor dat Achilles 5x op rij kon scoren.(18-10) De meiden wisten de prima start aan het slot nog een goed vervolg te geven. Met een paar mooie treffers liep men uit naar een keurige 23-11 overwinning! Holten staat nu inmiddels keurig 3e met alleen Broekland en DSC nog boven zich.

Meisjes D was vrij.

Meisjes E gaat hopelijk na de Kerstvakantie in een hogere poule spelen. Het is wel leuk om iedere week ruim te winnen, maar je leert er niet beter van handballen. Zaterdag kwam Dalfsen E 2 op bezoek. De eerste helft ging gelijk op, maar dat kwam meer omdat Holten niet altijd even goed met de kansen omsprong. Rust 5-5. In de tweede helft werd Holten sterker; werd er beter verdedigd en gingen de schoten wel in het doel. Daardoor boekte Holten toch nog een redelijk makkelijke 12-6 overwinning. Komend weekeinde spelen alle teams weer uitwedstrijden. 18 december zijn alle teams weer op zaterdag thuis te bewonderen!