Ongeslagen status dames 1 blijft ook tegen Schalkhaar staan

Afgelopen zaterdagavond kwam het op de 6e plaats staande Schalkhaar in Holten op bezoek. Zoals bijna elke tegenstander wilden ook de dames uit Schalkhaar Holten het 1e puntverlies toebrengen. Holten nam als snel weer een voorsprong 2-0 door treffers van Karlijn Hoogveld en Gitta Bekkernens. Verdedigend had Holten het onder leiding van o.a. Ilse Klaasses ook goed voor elkaar. De Holtense keepster Jo-Anne Koopman had ook deze zaterdag enkele prima reddingen in huis, zodat deze voorsprong ook door benutte strafworpen van Marloes Ulfman werd uitgebouwd tot 8-3. Echter Schalkhaar bleef goed partij geven, zodat er na 20 minuten 11-7 op het scorebord stond. Voor de pauze bracht Anne Rechterschot door een droge knal en een benutte penalty de ruststand op 13-9. Na de hervatting zagen de toeschouwers een door Zagerij Wansink en Roelie Bloem & Design gesponsorde wedstrijd een sneller combinerend Holten. Ook de break out werd vaker gehanteerd en prima afgerond door de geroutineerde teamspelers Julia Hanevelt en Karlijn Hoogveld. Toen in de 18e minuut van de 2e helft uitblinkster Marloes Ulfman de stand op 21-14 bracht, was het verzet van Schalkhaar wel gebroken. Aangezien 2 vaste basisspeelsters bij Holten afwezig waren, kregen in de eindfase de talentvolle speelsters Meike Veldmaat, Mare Visser en Aniek Wissink steeds meer speelminuten. Ook zij lieten hun scorend vermogen zien. De eindstand werd uiteindelijk door Julia Hanevelt bepaald op 29-16. Door deze overwinning heeft lijstaanvoerder Holten een marge van 6 punten op het Raaltese Kwiek 3, dat echter 1 wedstrijd minder heeft gespeeld. Komende dinsdagavond 15 maart moet Holten om 18:45 uur een inhaalwedstrijd in en tegen Broekland 2 spelen. De eerstvolgende thuiswedstrijd is op zaterdag 26 maart om 19:15 uur. De tegenstander is dan het onderaan staande Overwetering 2. Scores Holten: Karlijn Hoogveld 7, Marloes Ulfman 6, Gitta Bekkernens en Julia Hanevelt beide 4, Ilse Klaasses, Anne Rechterschot en Aniek Wissink allen 2, Meike Veldmaat en Mare Visser beide 1.