Handbalkampioen dames 1 haalt uit met recordscore: 49-19

Afgelopen donderdagavond werd dames 1 van Holten in Raalte door een zege op medetitelkandidaat Kwiek 3 al kampioen, waarmee ze volgend seizoen na 7 jaar weer uit gaan komen in de 1e klasse. Zondag jongstleden stond de thuiswedstrijd tegen Angeren 2 op het programma. Voor de aanvang van deze wedstrijd vormden de jongste teams van HV Holten een erehaag. Dames 1 was van plan ook deze match tegen laagvlieger Angeren ruim te gaan winnen. Het publiek op de zeer goed bezette tribune in sporthal ’t Mossink zag dat Holten na ruim een kwartier al op een 8-4 voorsprong stond. In het verdere verloop van de 1e helft hanteerde Holten veelvuldig uitstekend de break out. Het was dan ook niet verwonderlijk, dat bij rust bij de stand 23-8 de wedstrijd al volledig was beslist. In aanwezigheid van kledingsponsor Marloes en Léon Haanstra van supermarkt COOP werd de score na rust door de Holtense dames door oogstrelend handbal opgevoerd. Uiteindelijk leidde dit tot een seizoenrecordscore van liefst 49 treffers. Na afloop van de wedstrijd werden dames beloond o.a. met een grote beker, kampioenshirts, medailles, bloemen en cadeaus van de hoofdsponsor COOP Léon Haanstra. Supportersvereniging der Roodzwarten bood HV Holten een cheque aan. Ook wethouder Aanstoot had lovende woorden over voor dit team, maar ook voor het reilen en zeilen bij de Holtense handbalvereniging. Tenslotte werden de hele 1e selectie van HV Holten in een iets aangepaste carnavalswagen voortgetrokken door een tractor rondgereden door Holten. In een lentezonnetje werden ze toegejuicht door vele Holtenaren en in het centrum verblijvende toeristen. De laatste wedstrijd van Holten, waarbij de dames hun ongeslagen dames van dit seizoen willen behouden, is komende zondag 1 mei om 11:40 uur in sporthal ’t Mossink in Holten tegen Wijhe 2. Scores Holten: Anne Rechterschot 12, Julia Hanevelt 11, Lieke Ebrecht en Karlijn Hoogveld beide 8, Gitta Bekkernens en Michaëla Spoor beide 3, Ilse Klaasses en Marloes Ulfman beide 2.