Handbaljeugd veel in actie

Vanwege de Corona worden er de komende weken diverse inhaalwedstrijden gespeeld. Dat betekende voor HV Holten dat diverse jeugdteams meerdere keren moesten aantreden. De dames A jeugd speelde uit tegen de no 2 Nijhof Broekland. Bij winst zou Holten een kampioenschap een flinke stap dichterbij brengen. Op zaterdagavond ontspon zich echter een vervelend duel in Broekland. De zeer warrige scheidsrechter, die aan beide zijden treffers om onbegrijpelijke redenen afkeurde en andere spelsituaties onbestraft liet, was van grote invloed op de wedstrijd. Beide teams kwamen daardoor niet in hun spel. Het werd daardoor een rommelige wedstrijd waarin beide teams niet konden laten zien wat ze werkelijk kunnen. Holten verloor uiteindelijk onverdiend met 25-22. Het houdt nog wel de 1e plaats, maar Nieuw Heeten – dat 3 wedstrijden minder heeft gespeeld - kan nog in punten gelijkkomen. Dames B 1 moest thuis tegen koploper ABS. Altijd leuk een derby. Holten had uit ook al gewonnen van ABS en wilde dat graag herhalen. De beginfase ging gelijk op, maar daarna nam Holten het initiatief en leidde verdiend met 11-7 bij rust. Na rust deden beide team niet veel voor elkaar onder. Er werd met soms goed spel flink gescoord. Holten behield echter keurig de voorsprong en wist ook nu met 25-19 de winst in eigen huis te houden. Holten staat nu 2e met 2 punten achterstand maar een wedstrijd minder gespeeld. Dames B 2 speelde voor de 2e keer in korte tijd tegen en in Haarle. De thuisploeg was nu wat sterker dan de vorige keer. Vooral aanvallend ging het iets minder waardoor Haarle met 19-7 wist te winnen. Meisjes C 1 speelde maar liefst 2 wedstrijden in 2 dagen tijd. Woensdagavond werd thuis gespeeld tegen Overwetering. Beide teams hadden ingeleende speelsters, maar dat zorgde niet voor een mindere wedstrijd. Beide teams kwamen vooral aanvallend goed uit de verf. De keepsters hadden een lastige avond. De strijd ging gelijk op waarbij Holten bij rust met 15-12 voorstond. Na rust bleef het spannend en regende het doelpunten. Vlak voor tijd scoorde Holten fraai uit een break en won het met maar liefst 27-26(!). Donderdagavond moest men uit naar Schalkhaar. De wedstrijd van de avond ervoor zat nog duidelijk inde benen. Holten deed haar sportieve oplicht maar meer dan de 20-10 nederlaag zat er niet in. Meisjes C 2 zit in een best zware poule en moest thuis tegen de nummer 2, HHZD uit Heino. Holten zette met name in de 2e helft een goede partij neer. De verdediging stond goed, Aanvallend had Holten veel pech bij de afronding maar er werden mooie kansen gecreëerd. Ondanks het verlies met 13-24 kan het team terugkijken op een goede wedstrijd. Meisjes D 1 speelde tegen Overwetering D 3. Goed teamwork weer in deze wedstrijd. Vanuit een sterke verdediging werden met mooie snelle aanvallen vaak gescoord. Opnieuw wist bijna het hele team het doel van de tegenstander te vinden! Een knappe overwinning met 26-9 was het resultaat. Meisjes E 1 speelde uit opnieuw tegen Kwiek. Ook deze keer was Holten niet opgewassen tegen de spelwijze van de thuisploeg. Via een 7-3 stand bij rust werd met 13-7 verloren.