Handbaljeugd mag ook weer spelen!

Van de 6 thuiswedstrijden konden er door corona 2 helaas geen doorgang vinden. Meisjes B 2 speelde thuis tegen Swift ’64. Na een gelijkopgaande beginfase (3-4) werden de gasten uit Swifterbant langzamerhand sterker. Vooral de linkshandige opbouwer van Swift was een grote plaag voor Holten. Zij verzorgde ruim de helft van de score bij de 4-10 stand bij rust. Ook na rust bleven de gasten sterker. Holten was weliswaar wat ongelukkig in de afronding, maar trof ook een goede keepster op hun weg naar een succesvolle doelpoging. Swift bouwde de voorsprong langzamerhand verder uit. Holten scoorde nog enkele keren uit goede aanvallen maar meer dan de 13 - 22 nederlaag zat er zaterdagmiddag niet in. Meisje C 2 speelde tegen het altijd stugge Achilles uit Apeldoorn dat 1 plaats hoger stond. Met enkele invallers speelde Holten in het begin nog wat onwennig in deze eerste wedstrijd na de lockdown. Achilles kwam op voorsprong, maar Holten wist die bij rust ongedaan te maken (8-8) In de 2e helft ging Holten steeds beter spelen. Dit leidde tot een verdiende voorsprong die Holten keurig tot het einde van de wedstrijd wist vast te houden. De winst met 15-12 waas verdiend en zorgde ervoor dat Holten Achilles nu op de ranglijst is gepasseerd. C 2 staat nu 9e met 5 punten uit 8 wedstrijden. Meisjes D moest door Corona in de wedstrijd tegen Schalkhaar enkele speelster uit de E jeugd lenen. Ondanks goede inzet van de Holtense meiden kwamen ze toch fysiek te kort. Het lager geplaatste Schalkhaar benutte de buitenkans tegen een verzwakt Holten voluit. Vooral aanvallend en in tempo liep Holten achter de feiten aan. Schalkhaar wist daardoor een regelmatige 3 - 17 overwinning te boeken. Holten behoudt echter haar 3e plaats in de competitie. Meisjes E speelde tegen LHC. Na al die weken rust was het voor de jongste speelster even wennen. Het spel golfde tussen beide teams op en neer en het was Holten dat vlak voor rust op 4-3 kwam. Na rust werd een tijdje niet gescoord, maar in de slotfase veranderde dit. Holten was attenter in de afronding en wist een keurige 9-6 overwinning te boeken.