Handbaljeugd HV Holten boekt belangrijke resultaten!

De dames A jeugd moest voor haar uitwedstrijd naar Bathmen. Altijd beladen duels tegen de buurtgemeente. Holten was er alles aan gelegen om de 1e plaats vast te houden. Beide teams startten goed en waren aan elkaar gewaagd. Toch wist Holten het initiatief te nemen en bij rust een 8-12 voorsprong te nemen. Na rust ging Holten goed van start en via enkele snelle breaks kwam men met 8-16 voor. ABS kwam nog even terug tot 11-16, maar daarna kreeg ABS geen vat meer op Holten. Een mooie 17-26 overwinning was het resultaat. Dames B 1 ging op pad naar Schalkhaar. Thuis werd maar met 13-10 gewonnen dus Holten was op haar hoede. Dat bleek volkomen ten onrechte op deze zaterdagochtend. De thuisploeg kreeg weinig kans en werd met goed spel naar een kansloze 11-24 nederlaag gespeeld. Dames B 2 speelde woensdagavond een inhaalwedstrijd tegen Haarle. Holten speelde een leuke wedstrijd en leidde lange tijd met een minimale voorsprong. In de slotfase wist Haarle de wedstrijd toch nog te kantelen en pakte het in de slotfase met 17-18 de beide punten. Meisjes C 1 speelde donderdagavond een inhaalwedstrijd tegen Nieuw Heeten. Het werd opnieuw een doelpuntrijke wedstrijd. In de eerste helft ging het lange tijd gelijk op en kwam Holten met enige moeite op een 11-8 voorsprong. Na rust gooide Holten de remmen los. Met vooral snelle breaks werd Nieuw Heeten overklast. De gasten scoorden nog wel enkele keren, maar de Holtense doelpuntenmachine stopte pas bij 27. Eindstand 27-15. De uitwedstrijd tegen Schalkhaar werd door het gastteam vanwege Corona afgezegd. Meisjes C 2 speelde tegen koploper HHZD. Dat het een lastige wedstrijd zou worden stond wel vast. Holten probeerde zijn huid zo duur mogelijk te verkopen, maar moest toch toezien hoe HHZD de wedstrijd met een ruime 26-9 overwinning wist af te sluiten. Meisjes D 1 moest in Vaassen tegen het lager geplaatste CVO D 2 spelen. Er lagen dus kansen op opnieuw 2 punten. Dat lukte prima. Holten was op alle fronten sterker en wist een keurige 3 -17 zege uit het vuur te slepen. Het D team is daardoor opgeklommen naar een 3e plaats en kan met een inhaalwedstrijd tegoed nog gelijkkomen met de nummer 2, DSC. Meisjes E 1 speelde ook in Vaassen tegen CVO. Al snel bleek Holten aanvallend en verdedigend een maatje te groot. Dat kwam alleen in de score nog niet zo naar voren. Rust 1-5. Na rust werd er veel beter samengespeeld, maar vielen er ook iets vaker gaten in de verdediging. Maar Holten trok met 5-12 de terechte overwinning in deze leuke wedstrijd naar zich toe.