Dames 1 blijft ook in haar laatste wedstrijd tegen Wijhe ongeslagen!

Afgelopen zondag kwam middenmoter Wijhe 3 in sporthal ’t Mossink op bezoek. Dames 1 van handbalvereniging Holten had dit hele seizoen nog geen puntverlies geleden en dat wilden ze in deze laatste wedstrijd ook graag zo houden. De kersverse kampioen van de 2e klasse begon voortvarend en nam al snel een 8-1 voorsprong. Langzamerhand kwam Wijhe zeer sterk terug, waarbij de keepster van Wijhe zich duidelijk onderscheidde door prima reddingen. Tien minuten voor de pauze stond er plotsklaps een gelijke stand op het scorebord 11-11. Holten gaf hierna extra gas en met name door Karlijn Hoogveld en Marloes Ulfman kwam Holten toch weer ruim aan de leiding. Elise Nijland bepaalde de ruststand op 19-15. Na de pauze zagen de toeschouwers onder wie wedstrijdsponsor André Heetkamp van Reclamemakers, dat de overwinning van Holten niet meer in gevaar kwam. Wel moet gezegd worden dat Wijhe Holten prima partij gaf. Steeds meer hanteerde Holten de break out en dit was natuurlijk “koren op de molen” voor Aniek Wissink en de snelle Anne Rechterschot. Tenslotte stond er een 33-27 eindstand op het scorebord. Uiteraard was Holten superblij met deze zege en met het behouden van de ongeslagen status. Ook 1e klasser LHC uit Lemelerveld werd ongeslagen kampioen. Beide teams hebben het plan opgevat om begin juni nog een vriendschappelijke wedstrijd tegen elkaar te spelen. Omdat dames 2, A jeugd en B jeugd nog kampioen kunnen worden, lijkt het erop dat HV Holten komende jaren goed mee kan draaien in de 1e klasse. Scores Holten: Anne Rechterschot 8, Julia Hanevelt, Karlijn Hoogveld en Marloes Ulfman allen 6, Ilse Klaasses 3, Lieke Ebrecht 2, Elise Nijland en Aniek Wissink beide 1.